شنبه, 03 آبان 1399

نوار کناری

ما 47 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

شناسه خبر:920
مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی:

مردمی کردن تبلیغات دینی دربخش بانوان دراولویت برنامه ها قرار دارد

  • انداز قلم

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با مردمی کردن امور تبلیغی و استفاده از ظرفیت بانوان توانمند تلاش می کنیم تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی بیشتر شود.

اخبار مديركل

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه سعیدی نژاد عصر جمعه در نشست هم اندیشی با مدیران مؤسسات قرآنی استان قزوین که در اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: مبلغان دینی و مربیان قرآنی یک ظرفیت ارزشمند برای تأثیرگذاری در مخاطبان برای تغییر رفتار و شکل گیری سبک زندگی اسلامی هستند که باید از آن استفاده مطلوب کنیم.

وی اضافه کرد: آنچه اسلام توصیه کرده موجب تعالی و رشد فردی و اجتماعی می‌شود و اگر بتوانیم آموزه‌های دینی و قرآنی را بدرستی در جامعه تبیین و الگوهای رفتاری مطلوب را معرفی کنیم شاهد دستاوردهای ارزشمندی خواهیم بود.

سعیدی نژاد تصریح کرد: مبلغان دینی و قرآنی ابتدا باید با رفتار منطقی و اسلامی خود موجب اعتماد سازی در مخاطب و جامعه هدف شوند تا در مرحله بعدی حرفشان از نفوذ لازم برخوردار باشد.

وی گفت: مبلغان باید شنونده خوبی بوده و از شرایط اطراف خود و جامعه اطلاعات دقیقی داشته باشند و با تسلط بر نیازها بتوانند برنامه ریزی درستی در تأمین آنها داشته باشند.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بانوان و جوانان از ظرفیت‌های خوب در ترویج رفتار دینی هستند و مهمترین رویکرد ما در ایجاد نهضت تبلیغ زنان تقویت اثرگذاری افراد است.

وی بیان کرد: انتقال درست پیام، اقناع مخاطب و ترسیم منطقی مفهوم زندگی و ترویج سبک زندگی اسلامی می‌تواند توسط بانوان خوش فکر و مؤمن بخوبی صورت گیرد.

سعیدی نژاد یادآور شد: ایجاد مسئولیت، تقویت یادگیری و استفاده از روش‌های اثرگذار، تصویر سازی روش‌های کارآمد و توانمند سازی مخاطبان از کارهایی است که می‌تواند ما را به اهداف تعیین شده نزدیک کند.

وی اظهار داشت: باید از نقش بانوان با محور حضور در خانواده و اثرگذاری در اجتماع بخوبی استفاده کنیم تا بنیان خانواده تقویت شود و شاهد آسیب‌های اجتماعی نباشیم.

سعیدی نژاد اضافه کرد: با روش‌های ساده و ابتکاری مانند کمک به اشتغال و معیشت بستگان نزدیک، راه اندازی صندوق‌های مالی خانوادگی، تبلیغ در جمع‌های کوچک خانوادگی و حتی محیط‌های اجتماعی و ارتباط با گروه‌های مختلف می‌توانیم مبلغ خوب دینی در این شرایط باشیم.

مردمی کردن تبلیغات در اولویت است

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مهمترین رویکرد ما در عرصه بانوان مردمی کردن تبلیغ توسط خود مردم است و در این راستا تبلیغات اسلامی باید پشتیبان و سیاست گذار باشد.

وی گفت: زنان مؤمن و انقلابی و متعهد ما می‌توانند مبلغ سبک زندگی اسلامی باشند و در تربیت فرزندان خود این الگو را پیاده کنند تا دیگران نیز بیاموزند و روش‌های موفق را به کار گیرند.

سعیدی نژاد بیان کرد: نهضت تبلیغ در جامعه زنان باید با مشارکت خود بانوان صورت گیرد زیرا به نظر می‌رسد جامعه زنان ایرانی از ظرفیت بالای تمدن سازی برخوردار است اما تواضع و حجب و عفاف اجازه نداده این توانایی بخوبی دیده شود لذا انتظار داریم افراد مذهبی کمی از انفعال و انزوا خارج شده و نقش تبلیغی و ترویجی خود را جدی بگیرند.

وی افزود: با تهیه بسته‌های فرهنگی می‌توان انگیزه و اراده لازم را در مخاطبان ایجاد کرد تا فراگیران خوبی در برنامه‌های آموزشی باشند.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: لازم است همه برنامه‌ها با رویکرد تعامل با قشرهای جامعه زنان تعریف شود و مراقب باشیم که فعالیت‌های فرهنگی فقط از یک دریچه فرهنگی نیست بلکه می‌تواند با روزنه اقتصادی به نتیجه فرهنگی منجر شود و توجه به سایر نیازهای جامعه نیز می‌تواند در کارها مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: مدل‌های تبلیغی در جامعه زیاد است و اگر نگاه ما با عینک بصیرت باشد می‌توانیم روش‌های مختلفی را به کار گیریم و تأثیرگذاری را بیشتر کنیم.

استفاده از ظرفیت خیرین برای پیشبرد برنامه‌ها

وی گفت: در کنار شناسایی نیازها باید بتوانیم حلقه وصل خیرین به نیازمندان باشیم تا کارها شتاب گیرد و با ایجاد جاذبه در محیط‌های قرآنی و الگوسازی هم می‌توان تأثیرگذاری را بیشتر کرد.

سعیدی نژاد بیان کرد: برای تقویت بنیه مهارتی بانوان قرار است دوره‌های آموزشی سه ماهه را در فضای مجازی برای ارتباط مؤثر مبلغان راه اندازی کنیم و در این راستا با نیازسنجی وضعیت آمادگی مبلغان را استخراج خواهیم کرد تا با برنامه پیش برویم.

وی اظهار داشت: افراد فعال ما باید مطالبه گر باشند و ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی و سایر بخش‌های استان را بشناسند و با اطلاع کامل برای امور تبلیغی برنامه ریزی کنند.

فعالیت محرم بر اساس رهنمودهای رهبری است

سعیدی نژاد در خصوص برنامه‌های محرم در ایام کرونا نیز گفت: محرم یک واقعه دینی است که بزرگداشت آن از ضرورت هاست اما باید کرونا را نیز به عنوان یک واقعیت تلخ بپذیریم که بی توجهی به آن می‌تواند آسیب رسان باشد لذا همه برنامه‌های این ایام با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

وی افزود: در برنامه‌های محرم و صفر رهنمود رهبری را اجرا خواهیم کرد و تاکید ایشان به توجه به مصوبات ستاد کرونا را نصب العین قرار می‌دهیم و همه فعالیت‌ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

سعیدی نژاد تصریح کرد: در ماه محرم امسال در فضای مجازی می‌توان کارهای مؤثری کرد و هدایت برنامه‌ها به سمت فعالیت‌های مواسات و کمک‌های همدلی از کارهای مؤثر است.

وی گفت: در ایام کرونا ملت ایران درخشیدند و امروز هم در محرم و صفر باید در فضای مجازی این روحیه تقویت شود و فعالیت‌های روشن مردمی در همدلی و مواسات بیشتر شود و قادریم به جای مجالس حضوری به سمت خلاقیت و ابتکار برویم و با حضور در جمع‌های کوچک در خانه‌ها، منبرهای چند دقیقه‌ای در محافل کوچک اجتماعی تبلیغ دینی را انجام داد و فلسفه محرم و صفر را بازگو کرد.

در ادامه حجت الاسلام محمد رضا ادیب زاده از مبلغان دینی گفت: امروز رسالت سنگینی بر عهده مبلغان دینی و قرآنی است که باید زمینه ساز ظهور حضرت باشیم و نقش بانوان در این عرصه در پرورش نسل ظهور مهم است.

وی بیان کرد: باید جایگاه بانوان در عصر کنونی بدرستی تبیین شود تا بتوانیم با خودباوری به دستاوردهای ارزشمندی برسیم.

ادیب زاده تصریح کرد: مهارت آموزی بانوان مبلغ دینی و قرآنی برای ارتقای کیفیت کار آنها از ضرورت هاست و باید این موضوع در اولویت قرار گیرد.

در استان قزوین ۳۰ مؤسسه قرآنی، ۲۴ خانه قرآن شهری و ۹۷ خانه قرآن روستایی فعالیت می‌کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
  • هیچ نظری یافت نشد